چگونه دستگاه‌های اندرویدی را برای کودکان امن کنیم

مطالب زير مي تواند راهنمايي در مورد آموزش تعميرات موبايل ارائه دهد. نصب برنامه در دستگاه‌هاي مجهز به اندرويد بسيار ساده است. از فهرست برنامه‌ها روي گوگل‌پلي‌استور فهرست بازي‌ها و برنامه‌ها را مشاهده مي‌کنيد و با انتخاب گزينه نصب بازي يا برنامه مورد علاقه، آن را روي دستگاه نصب مي‌کنيد.
فروشگاه محصولات اندرويدي گوگل با رتبه‌بندي محتواي موجود، آن را در گروه‌هاي مختلفي قرار مي‌دهد. اين گروه‌ها عبارت است از کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و مناسب همه افراد.

گاهي دستگاه‌هاي اندرويدي براي کودکان تهيه مي‌شود و والدين قصد دارند مانع دسترسي کودک يا نوجوان خود به محتواي مناسب بزرگسالان شوند. اگر شما هم جزو اين دسته از والدين هستيد و مي‌خواهيد به‌ طور هوشمندانه محتواي نامناسب را از فروشگاه محصولات گوگل حذف کنيد، از روش زير کمک بگيريد:
1ـ از فهرست برنامه‌ها روي گوگل‌پلي‌استور (Google Play Store) فشار دهيد.
2ـ از بالا سمت چپ روي آيکون منو که به‌ صورت سه خط افقي به‌نمايش درآمده، فشار داده و از منوي به‌ نمايش درآمده settings را انتخاب کنيد.
3ـ به بخش User controls رفته و در ادامه روي Content Filtering فشار دهيد.
4ـ در اين مرحله پنجره‌اي به‌صورت پاپ ـ آپ براي شما به‌ نمايش درخواهد آمد. با انتخاب هر يک از گزينه‌ها بجز Show all apps، نمايش محتواي در دسترس فيلتر شده و باتوجه به گزينه انتخابي شما محدود مي‌شود.
توجه داشته باشيد گزينه‌ Everyone يا Low maturity مي‌تواند انتخاب مناسبي براي کودکان و نوجوانان باشد.

خريد با رمز عبور
تا اين بخش از کار، شما نمايش محتواي نامناسب از فروشگاه محصولات گوگل را غيرفعال کرده‌ايد و در ادامه با چگونگي رمز گذاشتن روي قابليت خريد از اين فروشگاه آشنا مي‌شويد.

نکته: ممکن است اين قابليت چندان در ايران کاربرد نداشته باشد، اما دانستن آن خالي از لطف نيست.
براي قرار دادن رمز روي فروشگاه محصولات گوگل و جلوگيري از خريدهاي احتمالي از اين فروشگاه از سوي کودکان يا نوجوانان، مي‌توانيد به روش زير عمل کنيد:
1 ـ همچون مراحل قبل پس از اجراي نرم‌افزار به Settings برويد و پس از مراجعه به بخش User controls روي Require authentication for purchases فشار دهيد.
2 ـ در پنجره‌ پاپ ـ آپ به‌نمايش درآمده با انتخاب گزينه‌ for all purchases تمام خريدها از اين فروشگاه نيازمند وارد کردن رمز عبور خواهد بود و در صورتي‌که گزينه‌ Every 30 minutes را انتخاب کنيد و خودتان يک خريد را انجام دهيد تا 30 دقيقه کودک شما نيز اين فرصت را دارد بدون وارد کردن رمز، خريد بعدي را انجام دهد. (توصيه مي‌شود گزينه‌ اول را انتخاب کنيد)