چگونه احتمال شكستن و خرابي هارد ديسك را كاهش دهيم

تمامي بيمه گذاران مورد شكستگي را جزء گارانتي كالا توسط خودشان نمي پذيرند و خوشبختانه اين مورد در رابطه با هارد ديسك به دليل داشتن بدنه ي چدني و يا آلمينيمي مستحكمي كه دارند بسيار نادر رخ مي دهد و حفاظت بايستي بيشتر در مورد اور هيتينگ و لرزش درايو صورت گيرد .
درايو در حالتي كه سرعت صفحه ديسك آن از 5400 دور در دقيقه فراتر مي رود بسيار آسيب پذير ميگردد به خصوص در مورد هارد ديسك هاي مدرن امروزي كه حجم بسيار بالايي از داده ها در سطح مقطع كوچكي وجود دارند لرزش و ضربه زدن به درگاه ها و محل نصب هارد در كيس كامپپوتر از بالاترين علل خرابي هارد ديسك ها در اولين ماه كاركردنشان مي باشد .
قرار دادن UPS در مسير ولتاژ بي ثبات و گرفتن خروجي از UPS و دادن به سيستم شخصيتان مي تواند محافظ خوبي براي سيستم شما در برابر زيان هاي شوك هاي ولتاژي برق شهري باشد .
در مورد لپ تاپ ها زماني زماني كه منبع تغذيه توانايي چنداني براي ارائه ولتاژ مورد نياز سيستم را ندارد به كاربر پيغام هشداري را مي دهد و مدت زمان كوتاهي به كاربر مي دهد تا كاربر كارهاي ناتملم خود را به پايان رساند و سيستم را Shutdown كند در اين مواقع مي بايستي كاربر به سرعت سيستم را خاموش كند تا ار آسيب هاي افت و قطع ولتاژ در مورد هارد ديسك Laptop پيشگيري كند . اين مطلب نکاتي را در مورد آموزش تعميرات هارد ارائه مي دهد.