هارد اکسترنال

مهمترين مسئله اي که قبل از هر فرايند فروشي مطرح مي باشد، احساس نيازي است که مصرف کنندگان (به عنوان مهمترين رکن) قبل از فرايند فروش پيدا کرده و بواسطه آن به سراغ فروش مي روند.
مسلما براي اينکه بتوانيم فروش خوبي در هر نوع کالايي داشته باشيم ابتدا بايد مصرف کنندگان را از مزاياي استفاده از کالاي مذکور آگاه ساخته و سپس به ايشان اجازه دهيم تا خود آگاه به سمت کالا گرايش پيدا کنند.
در اين مقاله کالاي خود ساخته (Retail) اي به نام External Hard Drive يا هارد اکسترنال مورد بررسي
قرار گرفته و کاربرد هاي مختلف آن بطور مختصر اشاره شده است.

هارد اکسترنال چيست؟
همانطوريکه مي دانيد هارد هاي اکسترنال، فضاهايي قابل حمل هستند که براي نگهداري داده ها مورد استفاده قرار گرفته و قابليت جابه جايي اين هاردها از مهمترين مزاياي آنها به شمار مي رود.
چرا هارد اکسترنال بخريم؟قيمت مناسب: يکي از معمول ترين عللي که کاربران هارد هاي اکسترنال را براي افزايش فضاي ذخيره سازي به جاي هارد هاي اينترنال انتخاب مي کنند، قيمت مناسب هاردهاي اکسترنال در مقايسه با نوع اينترنال آنها مي باشد و مصرف کنندگان با اندکي تامل به اين نتيجه مي رسند که خريد هارد اکسترنال هم به صرفه تر است و هم با خريد آنها از مزاياي ديگري نيز بر خوردار خواهند شد.
بک آپ گيري : عده ديگر از کاربران رايانه صرفا" جهت اختصاص فضايي مجزا براي بك آپ گيري و قرار دادن اطلاعات مهم در مکاني امن و اعمال امنيت بر روي داده هايشان تصميم به خريد هارد هاي اکسترنال مي گيرند که البته براي اين نوع افراد امکان جا به جايي داده ها (که ممکن است شامل عکس، فيلم و يا فايل هاي ضروري باشند) نيز حائز اهميت مي باشد، زيرا با استفاده از اين مزيت قادرند تا عزيزان خود را نيز از داده هاي خود بهره مند سازند.

استفاده در انواع شبکه ها:
داشتن فضايي كه در شبكه هاي كامپيوتري به اشتراك گذاشته مي شود از دير باز جزو مهمترين مباحث در شبکه هاي خانگي يا ادراي به شمار مي رفته است.
قبل از توليد هارد هاي اکسترنال مخصوص شبکه ، از ساختار هاي مختلفي همچون NAS،DAS و ... جهت تامين اين نياز استفاده مي شد ، ولي امروزه با توليد هاردهاي اکسترنال مخصوص شبکه هر کاربر شبکه اي قادر به تهيه و نصب و راه اندازي اين نوع هاردها مي باشند و ديگر نياز به حضور متخصصين و صرف هزينه هاي گزاف جهت داشتن فضايي مشترک در شبکه وجود ندارد.
مزيت هاي هارد اکسترنال نسبت به ذخيره ساز هاي ديگر؟اگر بخواهيم مختصر و مفيد به مزيت هاي اين هارد ها اشاره کنيم مي توانيم به مزاياي زير بسنده کنيم، هر چند که برنامه هاي متنوعي همراه با هر سري از اين هارد هاي اکسترنال ارائه مي شود که به خودي خود ارزشي افزوده داشته و توضيح در مورد آنها از حوصله اين مقاله خارج مي باشد. اين مطلب نکاتي را در مورد آموزش تعميرات هارد ارائه مي دهد.