نیاز به یک Plug-in

بعضی از سایتها بارگذاری نمی شوند زیرا از یک Plug-in نظیر Adobe Flash یا Adobe PDF استفاده می کنند و یا به ActiveX (یک ضمیمه مایکروسافت برای سایتهای وب غنی از نرم افزارهای کاربردی) نیاز دارند .

در اغلب موارد ، بهترین راه حل برای مشکل مذکور این است که به مرورگر خود اجازه دهید Plug-in های مورد نیاز را بارگذاری نماید و از دستورالعملهائی که ارائه می شوند پیروی کنید . برای مثال وقتی از سایتی بازدید می کنید که دارای محتویات Flash است ، مرورگر شما اعلام می کند که باید Adobe Flash را بارگذاری نمائید . شما می توانید این Plug-in را بصورت دستی نیز نصب کنید . برای مثال ، اگر به آدرس Adobe.com مراجعه نمائید ، لینک مربوط به بارگذاری Flash را خواهید دید .

سایر تنظیمات

اگر مشکلات سخت افزاری را برطرف کرده اید و هنوز در زمینه برقراری ارتباط با اینترنت مشکل دارید ، مایوس نشوید . چند مورد دیگر باقی مانده اند که می توانید آنها را بررسی نمائید .

1-تنظیمات فایروال خود را بررسی کنید :

یک فایروال برای اطمینان از عدم نفوذ یک کلاینت Spyware یا ویروس به کامپیوتر شما در طول زمانیکه Online هستید بسیار مفید است . با اینحال گاهی اوقات یک فایروال می تواند از دسترسی شما به اینترنت نیز جلوگیری نماید . یک فایروال ، درگاه های اینترنتی را مسدود می نماید که جریان اطلاعات از PC شما به اینترنت را کنترل می کنند .

بعضی از فایروال در زمینه مسدود کردن درگاه ها بیش از حد سختگیر هستند . خصوصاً اگر تصمیم به استفاده از یک برنامه انتقال فایل یا تبادل عکس بر روی یک کلاینت پیام رسانی فوری (im) داشته باشید . در ویندوز xp ، پیکربندی سیستم غیرمجاز دانستن موارد استثناء فایروال (firewall exceptions) یکی از مشکلات رایج فایروال به حساب می آید .

برای تغییر این تنظیمات ، در System Tray بر روی آیکن اتصال اینترنت خود کلیک راست نموده و سپس گزینه Change Windows Firewall Settings انتخاب کنید . گزینه Don’t Allow Exveptions را غیرفعال کرده و سپس بر روی Ok کلیک نمائید . یکبار دیگر برای دسترسی به وب تلاش کنید . اگر از یک فایروال متفاوت نظیر Zone Alarm یا Internet Security Suite 2007 System استفاده می کنید ، برای آشنائی با شیوه تغییر گزینه های پیشرفته فایروال خود که احتمالاً سایتهای ناخواسته ای را مسدود میکنند ، به مستندات یا فایلهای Help آن مراجعه نمائید .

2-آدرسهای IP را بررسی کنید :

ممکن است کامپیوتر شما طوری تنظیم شده باشد تا از یک آدرس IP ثابت استفاده نماید . برای مثال ، اگر یک Web-Cam را بر روی سیستم خود خریداری کرده باشید که بر روی یک شبکه بی سیم یا کابلی کار می کند . ممکن است فرآیند راه اندازی آن از شما خواسته باشد تا یک آدرس IP ثابت (Static) را پیکربندی نمائید . اکثر کامپیوترها برای استفاده از یک آدرس IP پویا (Dynamic) پیکربندی شده اند اما یک آدرس IP ثابت می تواند یک ارتباط مستقیم را مابین کامپیوتر شما و سایر ابزارها (مثلاً برای مقاصد نصب ) ایجاد کند . برای آنکه بفهمید سیستم شما از یک آدرس IP ثابت استفاده می کند یا یک آدرس IP پویا . در پانل کنترل ویندوز بر روی آیکن Network Connections دوبار کلیک نمائید . سپس ، بر روی Local Area Connection کلیک راست نموده و گزینه Status را انتخاب کنید در جعبه محاوره ای که ظاهر می شود ، بر روی کلید Properties کلیک کرده ، برگه Networking را انتخاب نموده و سپس بر روی (TCP/IP) Internet protocol دوبار کلیک کنید . گزینه Obtain An IP Address Automatically را فعال کرده و سپس بر روی Ok کلیک نمائید . یکبار دیگر بر روی Ok کلیک نموده و سپس کامپیوتر خود را مجدداً بوت کنید .

ارتباط مجدد

برای بسیاری از ما ، اتصال به اینترنت کاری است که هر روز بدون هیچ مشکلی انجام می دهیم . هنگامیکه مشکلاتی نظیر شل بودن کابل تلفن و یا سایت وبی که بطور موقتی غیرقابل دسترسی است خودنمائی می کنند ، راه حل معمولاً بسیار سریع بوده و مشکل را بطور کامل برطرف می نماید . بعضی از مشمکلات مزاحم در مقابل اقدامات شما مقاومت خواهند کرد . اما شما می توانید آنها را با تعمیر و یا تعویض یک ابزار برطرف کنید .