نکاتی در مورد تاثیرات مخرب تبلت و گوشی همراه

اگر مي دانستيد ستون فقرات و مهره هاي گردنتان با هر بار نگاه کردن به گوشي و تبلت چه آسيب هايي مي بيند و با چه خطراتي مواجه مي شود هرگز از آنها استفاده نمي کرديد!
گوشي‌ها و تبلت‌هاي هوشمند بسياري از چيزها را در زندگي و سبک زندگي ما تغيير داده‌اند يکي از آنها فرم بدن ما است که مطمئنا اين تغيير در جهت مثبت نيست!
اين روزها به هر جا که نگاه مي‌کني در گوشه‌اي انساني با محبوب هوشمند خود سرگرم است و اين همان چيزي است که پيش از اين در تصاويري آن را نشان داديم که انسان‌ها حتي در جمع نيز تنها شده‌اند!
حالا ظاهرا اوضاع وخيم‌تر است و اين هوشمندها جدا از تاثير روي اخلاق و تنها کردن ما روي ظاهر بدن ما هم تاثيرگذار شده‌اند. به گفته يک جراح ستون فقرات، وقتي به سمت پايين و به دستگاهتان نگاه مي‌کنيد مثل اين است که وزني معادل 27.21 کيلوگرم را روي گردنتان تحمل کنيد اين يعني زماني که سعي مي‌کنيد يک پيامک را بخوانيد انگار کودکي هشت ساله روي گردنتان نشسته باشد.
دکتر Kenneth K. Hansraj رئيس بيمارستان مرکز توانبخشي و جراحي ستون فقرات در نيويورک مدل کامپيوتري که در عکس مي‌بينيد را ايجاد کرده است.
همانطور که شايد انتظار داشته باشيد حرکت دادن گردنتان به سمت جلو و تحمل آن مقدار نيرو روي گردن براي سلامتي مفيد نيست و به طور ميانگين يک فرد بين دو تا چهار ساعت از روز را در اين وضعيت به سر مي‌برد.
در مقاله‌اي که از دکتر Hansraj در روزنامه Surgical Technology International به چاپ رسيد، به اين نکته اشاره کرد براي داشتن وضعيت مناسب بايد گوش‌ها با شانه‌ها در يک رديف قرار بگيرند و شانه‌ها به سمت عقب باشند. به اين نحو فشار بر بدن کمتر مي‌شود و سطح هورمون Cortisol کاهش پيدا مي‌کند. از طرف ديگر داشتن وضعيت نامناسب و ضعيف به ستون فقرات فشار وارد کرده و موجب فرسودگي و گسستن زودرس و حتي جراحي مي‌شود. اما راه‌حل چيست؟
اولين راه‌حل اين است که به جاي حالاتي که در تصوير بالا مي‌بينيد، به جاي خم کردن سر به سمت پايين، گوشي را مقابل صورتتان نگه داريد. در هنگام تايپ با تبلت، آن را در زاويه 30 درجه قرار دهيد (اين زاويه براي مچ‌هايتان هم خوب است) و حتي عمودي‌تر اگر فقط مي‌خواهيد بخوانيد و نهايتا گاهي اوقات سرتان را به عقب بکشيد تا نگه داشتن گردن به سمت جلو عادتتان نشود. براي آشنايي بيشتر در مورد آموزش تعميرات تبلت مي‌توانيد به اين لينک مراجعه نماييد.