مواد اولیه تونر در دستگاهد فتوکپی

يکي از موارد بسيار متفاوت و متمايز درباره پرينتر ليزري (يا دستگاه فتوکپي) تونر مي باشد. چيز بسيار عجيب اين است که جوهري که کاغذ دريافت مي کند در واقع جوهر نيست. تونر چيست؟ يک پاسخ کوتاه اين است که پودر باردار الکتريکي با دو مواد اوليه اصلي يعني رنگدانه و پلاستيک مي باشد. آموزش تعميرات ماشينهاي اداري
نقش رنگدانه کاملاً واضح است- رنگدانه رنگي را فراهم مي کند (در يک پرينتر تک رنگ، مشکي) که متن و تصاوير را پر مي کند. اين رنگدانه با ذرات پلاستيکي مخلوط مي شود بنابراين تونر به هنگام رسيدن گرماي Fuser به آن ذوب مي شود. اين کيفيت تعداد مزاياي تونر نسبت به جوهر مايع را افزايش مي دهد. در اصل تونر به فيبرهاي تمامي انواع کاغذ مي چسبد و به اين معني است که متن به آساني به هم نريخته يا مخدوش نمي شود.

به کارگيري تونر:
پرينت ها چگونه اين تونر را براي تصاوير الکترواستاتيک موجود بر روي غلطک به کار مي گيرند؟
پودر در محفظه تونر- يک ظرف کوچک که در يک جعبه متحرک ساخته شده است- نگه داري مي شود. پرينتر تونر را از محفظه با دستگاه developer جمع آوري مي کند. "developer" در واقع مجموعه اي از دانه هاي مغناطيسي باردار منفي مي باشد. اين دانه ها به يک غلطک فلزي چرخشي چسبيده اند که از طريق تونر موجود در محفظه تونر آن ها را به حرکت در مي آورد.
از آنجائيکه اين دانه ها داراي بار الکتريکي منفي هستند، دانه هاي developer ذرات تونر مثبت را به هنگام عبور کردن از آنها جذب مي کنند. سپس غلطک دانه ها را به ترتيب بر روي غلطک پخش مي کند. تصوير الکترواستاتيک بار الکتريکي منفي قوي تري از دانه هاي developer دارد، بنابراين غلطک ذرات تونر را از خود دفع مي کند.