منظور از دوربین و دی وی آر HDTVI چیست

HDTVI چيست؟ چه مزايايي دارد؟ HDTVI بهتر است يا HDCVI؟
شايد اينها سئوالات شما نيز باشند! در اينصورت با ما در دوربين دات اينفو همراه باشيد..
«اچ دي تي وي آي» يا High Defination Transport Video Interface يکي ديگر از استاندارهاي جديد ارائه شده براي برداشت، انتقال و ضبط تصاوير HD در بستر آنالوگ مي‌باشد.
همانگونه که قبلا به اطلاع شما رسيد، منظور از «بستر آنالوگ»، کابل کواکسيال، کانکتور BNC و سيستم ذخيره سازي مورد استفاده در سيستم‌هاي آنالوگ (DVR)، است.
HDTVI سال ???? توسط کمپاني آمريکايي TechPoint ابداع شده و مانند HDCVI و AHD, نسخه بهينه شده اي از فناوري قديمي‌HDSDI است.
تِک پوينت، کمپاني غريبه اي در اين عرصه نبوده و پيش از اين پردازنده‌هاي آنالوگ اين کمپاني را بانام TechWell در دستگاه‌هاي دي وي آر ديده بوديم.
از جمله کمپاني‌هايي که از اين پردازنده در DVR‌هاي خود بهره مي‌برد، سامسونگ تکوين است.
درحال حاضر رزولوشن‌هاي ? مگاپيکسل، ??? و ? مگاپيکسل اين فناوري به بازار عرضه شده است.

HDTVI-960P-Sensor-doorbin.info
نمونه يک SOC (سيستم روي چيپ) HDTVI
انتقال تصاوير در HDTVI تنها تا ??? متر ميسر است، درحاليکه در AHD و HDCVI مي‌توان تا ??? متر تصاوير را منتقل نمود.
البته يک کمپاني چيني بنام TVT توانسته نسخه اي از HDTVI را با قابليت ارسال تصاوير تا ??? متر توسعه دهد و بنام خود ثبت و عرضه نمايد.

پس از آن نيز‌هايک ويژن، نسخه ارتقا يافته HDTVI را با قابليت انتقال تا ??? متر بانام Turbo HD عرضه کرد.

بنابراين مي‌بينيد که ? نوع از اين فناوري در بازار موجود است که کمي‌کار را براي کاربران مشکل مي‌کند. البته بشرطي که کاربر نيازمند انتقال تصاوير براي فواصل بيش از ??? متر باشد.
نکته ديگري که مي‌توان در مورد اين فناوري اشاره نمود، متن باز بودن يا اصطلاحا Open Source بودن آن است که به کمپاني‌ها اجازه مي‌دهد آزادانه و بدون کسب اجازه از TechPoint, اقدام به استفاده، توسعه و حتي تغيير آن نمايند.
در واقع همين متن باز بودن، باعث توسعه آن توسط کمپاني TVT و‌هايک ويژن شده است.
طبق يک قانون نانوشته و از آنجاکه از پردازنده قديمي‌TechWell در دستگاه‌هاي گران قيمت استفاده مي‌شدند، دوربين‌ها و DVR‌هاي HDTVI نيز قيمت بالاتري نسبت به HDCVI و AHD دارند.
اگر توجه کرده باشيد، در تصاوير HD يا حتي Full HD دوربين‌هاي مجهز به اين ? فناوري، تفاوت‌هايي مشاهده مي‌شود و بنظر مي‌رسد که يکي از آنها بهتر و ديگري ضعيف تر است!
علت اين امر به سياست کمپاني‌ها باز ميگردد، اغلب سازندگان در HDTVI از سنسورهاي گران تر و در AHD از سنسورهاي ارزان تر استفاده مي‌کنند. البته اين موضوع همگاني نيست و در برخي موارد، عکس اين موضوع نيز مشاهده مي‌شود!
کمپاني داهوا نيز اغلب از سنسورهاي ميان رده استفاده مي‌کند که باعث مي‌شود قيمت دستگاه‌هاي HDCVI در رده معقولي باقي بماند.
البته داهوا در HDCVI Gen2 که دوربين‌ها و DVR‌هاي Full HD را شامل مي‌شود، از قوي ترين و گران ترين انواع سنسور بهره برده که قيمت تمام شده دستگاهها را نيز به طرز قابل توجهي افزايش داده است.
نکته اي که در اين ميان تاحدي براي کاربران مبهم است، مشاهده دوربين‌هاي HDTVI با برند‌هايک ويژن در بازار است.

از آنجاکه‌هايک ويژن نسخه مخصوص خود بانام «توربو اچ دي» را عرضه مي‌کند، اين موضوع تاحدي نامعقول و مشکوک مي‌نمايد.
بررسي‌هاي دوربين دات اينفو در ايران که بجايي نرسيد، چراکه حتي نفرات اصلي، اطلاع درستي راجع به اين فناوري‌ها ندارند!
طي تحقيق از توزيع کنندگان اصلي کشور چين نيز به اين نتيجه رسيديم که‌هايک ويژن، HDTVI را در محصولات ضعيف تر خود با قيمت پايين و Turbo HD را در مدل‌هاي اصلي و ارزشمند خود ارائه مي‌نمايد.
هرچند که يکي از همين کمپاني‌ها که اتفاقا توزيع کننده طلايي‌هايک ويژن است، اعلام کرد که دوربين‌هاي HDTVI عرضه شده در واقع متعلق به TVT هستند!
موضوعي که هرچند عجيب بوده و حتي ممکن است بدون اطلاع‌هايک ويژن باشد، از سوي ما نيز پيشبيني مي‌شد.
متاسفانه واردکنندگان ايراني نمونه‌هاي توربو اچ دي را در نمايشگاه‌ها به معرض ديد مي‌گذارند ولي هنگام عرضه، HDTVI معمولي را عرضه مي‌کنند.
موضوعي که اميد است با گذر زمان و شناخته شدن اين فناوري‌ها، هرچه زودتر اصلاح گردد. اين مطلب نکاتي در مورد آموزش تعميرات دي وي آر ارائه مي‌دهد و مي‌تواند کمک به آموزش تعميرات آن بکند.