قراردادن پسورد روی اکانت کاربری در ویندوز ۸

آموزش تعميرات کامپيوتر - بنا به درخواست چند نفر از کاربران و با توجه به کثرت سوالاتي که در کامنت ها پرسيده شده است، اين پست از آموزش کامپيوتر را به آموزش تعريف رمز عبور براي حساب کاربري يا همان پسورد گداشتن روي ويندوز ? اختصاص مي دهيم.

اين روند در هر دوورژن ويندوز ? و ويندوز ?.? يکسان است و با انجام پنج مرحله مطابق آموزش پيش رو ميتوانيد براي يوزر خود يا ديگر کاربران سيستم منزل و يا لب تاب کلمه عبور تعيين کنيد و يا رمز از قبل تعريف شده را تعيير دهيد.
قبل از هر چيز بايد يادآوري کنم با قراردادن اين رمز دسترسي به حساب کاربري شما در ويندوز مشروط به داشتن رمز خواهد بود اما امکان دسترسي به بايوس سيستم و اطلاعات درون هارد به کمک نرم افزارهاي خاص ميسر خواهد بود، همين طور ديگران ميتوانند بدون داشتن پسورد اقدام به عوض کردن ويندوز سيستم يا لب تاب شما نمايند، براي جلوگيري از اين دسترسي ها بايد روي بايوس سيستم رمز بگذاريد که در مطلبي ديگر به چگونگي انجان آن خواهيم پرداخت.
براي شروع واردکنترل پنل شويد و مطابق شکل زير روي User Accounts And Family Safety کليک نماييد. براي وارد شدن به کنترل پنل ويندوز ميتوانيد از اين راهنما کمک بگيريد.

در صفحه بعد با کليک کردن روي Change Acount Type ميتوانيد ويژگي هاي حساب کاربري خود را تغيير دهيد، اين ويژگي ها ميتوانند شامل نام اکانت و يا اضافه کردن و تغيير دادن رمز عبور و يا حتي ميزان دسترسي اکانت باشند.
همانطور که ميبينيد حساب هاي کاربري موجود در اين سيستم براي شما نمايش داده شده اند که در عکس زير فقط نام کاربري Masoud و اکانت Guest وجود دارند که البته اکانت ميهمان خاموش شده است. براي ادامه کار روي اکانتي که ميخواهيم براي آن رمز تعريف کنيم کليک کنيد.
در اين قسمت لينک اول مربوط به تغيير نام اکانت مي باشد و لينک دوم مربوط به تعريف پسورد، پس روي گزينه Create a password کليک کنيد.

همانطور که در شکل بعدي مشخص شده است کادر هاي اول و دوم را با پسورد مورد نظر خود تکميل نماييد و در کادر شماره سه ميتوانيد کلمه اي را تايپ کنيد تا در صورتي فراموشي رمز، شما را راهنمايي کند تا رمز خود را به ياد آوريد. البته بهتر است اين کلمه را طوري انتخاب نکنيد که پسوردتان مشخص باشد. در صورتي که به حافظه خود اطمينان داريد ميتوانيد کادر سوم را خالي رها کنيد. با کليک کردن روي کليد Create password کار تمام شده است و به صفحه قبلي بر مي گرديد. از اين پس هر بار که سيستم را روشن نماييد براي ورود به اکانت خود بايد اين رمز را وارد نماييد.
منبع: اموزش کامپيوتر