سیستم عامل Linux بهتر است یا Windows؟

آموزش تعمیرات کامپیوتر -اگر پاسخ خود را در یک کلمه می خواهید باید بگویم که Linux هزار برابر بهتر است از Windows.
حتماً پیش خودتان می پرسید پس اگر لینوکس بهتره چرا بیش از هفتاد درصد کامپیوتر ها با ویندوز کار می کنند. دوست عزیز ، در ویندوز قابلیتی وجود دارد که از کل اطلاعات شما یک نسخه برای سازمان امنیتی دولت ایالات متحده امریکا گزارش می کند و این از سیاست های دولت این کشور است که از ویندور بسیار پشتیبانی کرده و تبلیغات وسیع در این زمینه کرده است تا بسیاری از مردم به این سمت سرازیر شوند. ممکن است در ابتدا پاسخ من را نپذیرید اما می توانید با آگاهی اندکی از زبان انگلیسی این مقاله را از اینجا بخوانید

http://www.heise.de/tp/r4/artikel/5/5263/1.html

تا کاملاً از این قضایا مطلع شوید. کمپانی ماکروسافت پس از فاش شدن این قضیه به جرم فراهم کردن ابزاری جهت سرقت اطلاعات محرمانه مردم متحمل پرداخت جریمه سنگینی نیز شد چرا که شاکیان از کشورهای خارجی بودند و اکنون هم بیم آن می رود که این کمپانی با در اختیار داشتن شیوه های فوق تخصصی برنامه نویسی در ورژن های جدید خود (ویستا) از این مسئله سود کلان می برد. اساساً لینوکس به همین دلایل در مقابل ویندوز ساخته شد که توجه همگان را جلب کند اما در مقابل عادت مردم شکست خورد.

اما بهتر است جدا از مسائل سیاسی-امنیتی به قابلیت هایی که لینوکس در مقابل ویندوز دارد بپردازیم که اصلاً زمین تا آسمان تفاوت بین این دو وجود دارد اما همانطور که گفته شد در حال حاضر در برابر عادت مردم شکست خورده است.
منبع: میکرو رایانه