ساختن فولدر جدید در ویندوز xp

آموزش تعميرات کامپيوتر- در شروع کلاسهاي آموزش پايه و مبتدي کامپيوتر از آموزش روش ساختن فولدر جديد ( پوشه جديد ) يا به عبارتي new folder در ويندوز شروع ميکنيم.
در هنگام کار با ويندوز و زماني که فايل هاي متعددي را روي هارد خود داشته باشيد مطمئنا نياز به مرتب سازي اين فايل ها خواهيد داشت و بهترين روش براي ساماندهي فايل ها در نظر گرفتن پوشه هاي جداگانه براي فايل هاي متفاوت است، مثلا براي فايل هاي موسيقي پوشه اي به نام music و براي کليپ ها پوشه اي به نام film ايجاد کنيد.

مطابق شکل زير در فضايي خالي از صفحه اصلي کامپيوتر راست کليک کنيد، ( کليد سمت راست موس را فشار دهيد ) و نشانگر موس را روي گزينه new نگه داريد تا زير منوي هاي آن ظاهر شود و سپس روي گزينه folder رفته و يک بار کليک کنيد.
بعد از کليک کردن روي گزينه folder پوشه جديد نمايان ميشود و در ابتدا new folder نام دارد که شما ميتوانيد با تايپ کردن اسم دلخواه خود آن را نام گذاري کنيد.
شما اين فولدر را در صفحه اصلي ايجاد کرده ايد حالا اگر بخواهيد آن را در يکي از درايوهاي my computer بسازيد کافيست اولين راست کليک اين آموزش را درون يکي از درايوها انجام دهيد.

نکته: پس از ساختن فولدر جديد ميتوانيد با حروف فارسي يا انگليسي و يا اعداد آن را نام گذاري کنيد ولي مجاز به استفاده از کارکترهاي /|:?<> در نام فولدر جديد نيستيد.
منبع: اموزش کامپيوتر