با آیفونی که روشن نمی‌شود چه باید کرد

آيفون شما خاموش شده و روشن نمي‌شود. فشردن و گرفتن کليد پاور هم هيچ تأثيري ندارد. صفحه‌نمايش همچنان خاموش و سياه است. شايد شما هم اين وضعيت را تجربه کرده باشيد. خوشبختانه اين مورد، از مشکلاتي محسوب مي‌شود که راه‌کارهايي براي حل کردن آن وجود دارد. پس در ادامه با شوو همراه باشيد.
روشن نشدن آيفون مي‌تواند علامتي از يک مشکل‌ نرم‌افزاري غيرطبيعي يا حتي تمام شدن باتري باشد. هر چند که ممکن است، پاي مشکلي بسيار جدي‌تر در ميان باشد، اما بهتر است قبل انجام هر کاري اين ترفند‌هاي عيب‌يابي را دنبال کرده و انجام دهيد. شايد همين روش‌هاي ساده، باعث راه‌اندازي مجدد آيفون بشود. درست است که در اين مقاله بر روي مشکلات آيفون تأکيد کرده‌ايم اما همان‌گونه که مشخص است، اين روش‌ها براي حل مشکلاتي مشابه در آيپد و آيپاد تاچ نيز قابل استفاده هستند.

آيفون را براي مدتي شارژ کنيد.
آيفون خود را به‌ شارژر USB زده و آن را به مدت ?? دقيقه از طريق پريز برق و يا ?? دقيقه به کمک رايانه يا لپ‌تاپ شارژ کنيد. سپس در حاليکه آيفون همچنان به منبع برق متصل است سعي کنيد آن را روشن کنيد.

اگر باتري آيفون به طور کامل خالي شده باشد، پس از زماني بين ?? تا ?? دقيقه شما قادر به راه‌اندازي مجدد دستگاه خود خواهيد بود. در اين حالت، تصوير زير بر روي صفحه‌نمايش آيفون نمايش داده خواهد شد.
اگر مدتي پس از شروع شارژ، تصوير فوق بر روي صفحه‌نمايش پديدار شد، به اين معني است که دستگاه براي استفاده مجدد، تنها نيازمند شارژ باتري است. در اين حالت، به صورت ايده‌آل، زماني در حدود ? ساعت براي شارژ کامل آيفون و خروج از اين وضعيت لازم است.

راه‌اندازي اجباري (Force Reboot)
راه‌اندازي اجباري آيفون از طريق فشردن همزمان کليد پاور و Home انجام مي‌شود. براي اين نوع راه‌اندازي بايد اين دو کليد را ?? تا ?? ثانيه نگاه داريد تا لوگوي اپل بر روي صفحه پديدار شود.
راه‌اندازي سخت (Hard Reboot)، راه‌کاري براي حل مشکل هنگ يا کرش آيفون است. در اين حالت صفحه‌نمايش آيفون خاموش شده و به هيچ يک از دستورات کاربر پاسخ نمي‌دهد. اين مشکل آسانتر و سريعتر از حالت قبل حل مي‌شود و نيازي به انتظار هم ندارد. اين وضعيت با توجه اتفاقات قبلي، بلافاصله براي کاربر قابل تشخيص است.
اما آيفون روشن نشد..!
اگر دو ترفند فوق را انجام داده‌‌ايد يعني با وجود اينکه دستگاه شما به شارژ بوده و کليدهاي پاور و Home را به صورت همزمان گرفته‌ايد، هيچ اتفاقي رخ نداده است ممکن است يکي از مشکلات زير رخ داده باشد:
- آيفون در حالت DFU قرار گرفته است.DFU Mode، بخشي از فرآيند جيلبريک دستگاه‌هاي اپلي محسوب مي‌شود. اگر در هنگام اجراي پروسه Jailbreak اشکالي رخ بدهد، گوشي در حالت DFU باقي خواهد ماند. براي خروج از اين حالت بايد به کمک يکي از نرم‌افزارهاي جيلبريک، گوشي را مجددا راه‌اندازي (Reboot) کنيد.
- باتري گوشي خراب شده و شارژ نمي‌شود. اين مورد بسيار به ندرت اتفاق مي‌افتد. ولي به هرحال ممکن است رخ بدهد.
- کابل شارژ USB، کار نکرده و يا معيوب شده است. در واقع اين کابل قادر نيست به اندازه مورد انتظار دستگاه شما را شارژ کند. اين مشکل معمولاً براي کابل‌هاي واسطه‌ (و نه اورجينال اپل) اتفاق مي‌افتد.
- آيفون يا قسمتي از آن خراب شده است. اين مورد معمولاً در مواردي که گوشي براي اثر ضربه يا افتادن در مايعات آسيب ديده باشد رخ مي‌دهد.
- آيفون خراب است. اين مورد بسيار نادر است ولي در صورت وقوع کاربران مي‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌هاي اپل، آيفون خود را به صورت رايگان تعويض کنند. با توجه به عدم وجود فروشگاه‌هاي اپل در ايران، اين راه‌حل براي کاربران ايراني مفيد نخواهد بود.
- موارد ديگر. موارد ديگري نيز ممکن است وجود داشته باشد که با توجه به شرايط خاص رخ داده باشند و ما در اين مقاله به آن‌ها اشاره نکرده باشيم.
مشکل حالت DFU با کمي حوصله و جستجو حل مي‌شود. مسأله کابل‌هاي USB نيز با تست يک کابل ديگر، که بهتر است کابل اصلي اپل باشد به راحتي قابل حل است. سه مورد بعدي چالش برانگيزتر بوده و به راه‌کارهايي حرفه‌اي‌تر نيازمندند.
آيا اين مشکل براي شما رخ داده است؟ چگونه اين مشکل را حل کرديد؟ اگر راه‌کارهاي ديگر مي‌شناسيد، آن‌ها را با دوستانتان به اشتراک بگذاريد.
مطالب بالا آموزش تعميرات موبايل را ارائه ميدهد.