آموزش نگهداری از باتری موبایل

آموزش تعميرات موبايل- بعد از مادربرد گوشي که به مغز گوشي معروف است، باتري گوشي را ميتوان قلب گوشي ناميد. نگهداري از باتري تلفن همراه از مهمترين مسائل در تلفن همراه است که هر کاربري بايد آن را به خوبي بداند. اگر شما هم اطلاعات زيادي در اين زمينه نداريد ما را تا انتهاي اين مطلب همراهي کنيد.

اولين شارژ
زماني که براي اولين بار تلفن همراه خود را روشن ميکنيد داراي 30 الي 40 درصد شارژ است. سعي کنيد اين ميزان شارژ را تا انتها مصرف کنيد و سپس تلفن همراه خود را در حالت خاموش به شارژر متصل کنيد و تا زمان پر شدن ميزان شارژ منتظر بمانيد.

ميزان هر شارژ
سعي کنيد زماني تلفن همراه خود را به شارژر متصل کنيد که ميزان شارژ آن کمتر از 20 درصد است. پس از اتصال گوشي به شارژ نيز تا پر شدن کامل باتري شکيبا باشيد. خارج کردن گوشي قبل از پر شدن باتري باعث کم شدن ميزان نگهداري شارژ در دفعات بعد خواهد شد. تلفن همراه خود را در طول شب به شارژ متصل نکنيد. زياد ماندن گوشي در شارژ باعث باد کردن باتري و خرابي آن ميشود.

شارژر استاندارد
هميشه از شارژر استاندارد تلفن همراه خود استفاده کنيد. استفاده از شارژرهاي چيني و تقلبي و يا شارژر هاي گوشي هايي که از نظر آمپر با گوشي شما مطابقت ندارد باعث خرابي باتري خواهد شد.

در هر صورت باتري ها عمر مشخصي دارند که در نهايت از کار خواهند افتاد. پس توجه داشته باشيد که انجام کارهاي فوق از روند تخريب طبيعي باتري جلوگيري نخواهد کرد.
منبع:سرزمين دانلود