آموزش نصب فایرفاکس روی کامپیوتر و لب تاب

آموزش تعميرات کامپيوتر - نصب فايرفاکس : برخي اوقات به خاطر خرابي هاي مرورگر اينترنت اکسپلورر، گاه به خاطر سرعت کم آن و گاه به دلايل ديگر مجبور ميشويم از مرورگري غير از مرورگر پيش فرض ويندوز استفاده نماييم. در اين مواقع قطعا يکي از دو مرورگر گوگل کروم يا موزيلا فايرفاکس اولين انتخاب ما خواهند بود. مرورگر شرکت گوگل با نام Google Chrome انتخاب بسيار حرفه اي و خوبي خواهد بود اما به نظر ميرسد هنوز هم Mozilla Fire Fox طرفداران بيشتري داشته باشد، به همين جهت براي اين پست از آموزش کامپيوتر آموزش گام به گام و تصويري نصب فايرفاکس روي کامپيوتر و لب تاب يا به عبارتي سيستم عامل ويندوز را آماده کرده ايم که اميدواريم مورد پسند واقع شود.
براي آغاز بايد اشاره کرد که يکي از مزاياي مرورگر يا Browser فايرفاکس نسبت به گوگل کروم پشتيباني آن از زبان شيرين پارسي است، پس در صورت تمايل ميتوانيد نسخه فارسي را براي نصب روي سيستم خود انتخاب کنيد که در اين صورت همه چيز کاملا گويا و روان است و پس از دانلود در چند مرحله ساده ميتوانيد مروگر موزيلا فايرفاکس را اجرا و نصب نماييد، اما براي آن دسته از عزيزاني که زبان پيش فرض و ظاهر استاندارد برنامه را ترجيح ميدهند، مراحل نصب را با هم مرور ميکنيم. ( لينک دانلود هر دو زبان برنامه در انتهاي همين پست قرار گرفته است ).
براي شروع نصب فايرفاکس يکي از نسخه هاي موزيلا فايرفاکس را از انتهاي همين مطلب دانلود نماييد. پس از اتمام دانلود آيکوني شبيه آن چه در تصوير زير مي بينيد در پوشه دانلود شما اضافه شده است، روي اين آيکن دابل کليک کنيد و در پنجره ظاهر شده کليد Run را فشار دهيد تا مراحل نصب آغاز گردد. ( اگر از ويندوز Seven و يا ? استفاده ميکنيد پنجره اي ديگر مبني بر اجازه دسترسي نيز ظاهر خواهد شد که بايستي روي Yes کليک نماييد )

در پنجره باز شده تيک گزينه Make FireFox my default browser را بگذاريد تا ازين پس فايرفاکس به عنوان مرورگر پيش فرض سيستم شما معرفي گردد و سپس روي Install کليک کنيد

بسته به سرعت اينترنت شما مراحل بارگيري و نصب آنلاين فايرفاکس کمي طول خواهد کشيد، نيازي نيست کار ديگري انجام دهيد، فقط منتظر بمانيد تا مراحل بارگيري و نصب آنلاين و اتوماتيک کامل شود.
با کامل شدن مراحل نصب يا به عبارتي به انتها رسيدن نوار سبز رنگ نصب در تصوير بالا، پنجره موزيلا فايرفاکس را تصوير بعدي مشاهده خواهيد کرد که نشان ميدهد کار نصب فايرفاکس تمام شده است. حالا با تايپ آدرس سايت، در کادر شماره يک و يا تايپ کلمه مورد نظر خود براي جستجو، در کادر شماره دو ميتوانيد وبگردي بسيار سريع و لذت بخش تر از قبل را تجربه نماييد.
منبع: اموزش کامپيوتر